Mobbing!

I dag var första dagen på skolåret. Ungar kan vara så grymma med varandra. Min lillebror Linus hade det redan jobbigt i morse när han var på väg till skolan. Och på första rasten blev det ännu värre då en av hans så kallade kompisar gjorde något så förnedrande och elakt. Jag blir så arg! Han kom hem vid halv tio och var jätteledsen. Då hade hans "kompis" sagt att han har fula rastabyxor och dragit ner dom. VARFÖR gör man sånt?! Speciellt om man under sommaren varit vänner? Jag menar visst är det lika hemskt även om dom inte varit vänner men jag tror att det känns värre eftersom dom är det.
Till och med fröken, hon som jag har haft som jag sa är den största mes som finns, var så ARG! Jag tror aldrig att jag har hört henne så arg. Även om jag inte hörde henne. Men mamma har ju berättat. Och inte nog med det! Då hade den lilla skitungen försökt lägga skulden på Linus och sagt att han gjorde det först. När fröken hade frågat när han hade gjort det så sa han: I morse utanför ica. Innan skolan börjadet hade Linus cyklat förbi, sett ungen utanför ica, hoppat av cykeln och dragit ner byxorna på honom. Och han var ensam? Frågade fröken. Ja. Men det är bara det att Linus inte var ensam utan han cyklade med två av sina kompisar. Och sen erkännde den lille satungen att han ljugit. Så nu är hela släkten så jäkla arg. Mamma har försökt få tag på skitungens mamma men det är ingen som har svarat på hela dagen. Och när hon väl svarade försökte hon skylla ifrån sig och säga att Linus måste ha gjort något. Det blev genast hemskt när fröken ringde och skällde på henne. =) Haha.

Det är så jäkla personligt. Det är ren mobbing. Vi skulle kunna anmäla honom..

Kommentarer


Lätta på hjärtat,

Ditt namn,


Din mejl,


Din blogg,


Dina ord,

‹ Välj en.
Trackback