Another year over, and we´re still together..

Gott nytt år på er alla!

Jag har aldrig varit riktigt förtjust i nyår. Vet inte riktigt varför. Jag antar att det kan ha att göra med att ett helt år har gått och man har inte gjort något bra alls med sitt liv. Och när man kollar tillbaka på sina nyårslöften, ja, jag behöver väl kanske inte säga att jag aldrig har lyckats hålla något av alla mina nyårslöften. Jag är hopplös när det kommer till sånt. Men ändå ger jag alltid nya nyårslöften. Vart enda år!

Nyårslöften för 2009:
- Spara alla mina pengar. Antingen till min Danmarkresa. Och om det inte blir, så till min Londonresa.
- Leva nyttigt. Sluta med all choklad och börja gå ut och gå med hundarna varje dag. På långa promenader! För det första så mår man mycket bättre själv, men sen så har vi en Malte som har alldeles för mycket energi och en Baloo som har alldeles för mycket fett på magen.
- Tatuera mig. Fast först måste jag fylla 18 och få en tatuering i present av mamma. Hon verkar samarbetsvillig kan jag säga.
Och den viktigaste:
- Sluta klaga och tycka synd om mig själv. Om jag slutar göra det kanske jag faktiskt kan få leva mitt liv som jag vill att det ska vara.


Sen måste jag bara säga att nyår är överskattad och att jag inte har någon som helst lust att fira den. Men i år har vi i alla fall skippat raketerna. Baloo är så rädd vart enda år att han håller på att dö. Han ligger och trycker uppe i dataskrubben där det låter mycket så att han slipper höra allt för mycket av raketerna. Sen vägrar han att visa sig på flera dagar efteråt. Och Malte. Honom verkade det inte vara någon fara med förra året. Ända tills han pissade på sig under sängen för att han var så rädd.
Och sen så händer det alltid så himla mycket otäcka olyckor på nyårsafton, att det känns mycket säkrare när man ínte har sina småsyskon ute klockan 12 på natten och tänder på.
Speciellt när man får höra av mamma att den äldre av dom och hans kompis skulle tända en raket i går och dom la den fel väg. Hans sko.. Hehe.. Hade tuttat eld. Dom där två!

Nu ska jag gå ner. Min mormor och hennes gubbe är här för nÿårsmiddag.

Ha den bästa nyårsafton man kan ha, tills vi ses igen.


Kommentarer


Lätta på hjärtat,

Ditt namn,


Din mejl,


Din blogg,


Dina ord,

‹ Välj en.
Trackback