Vem var det där.. ?

God morgon, god dag och god kväll. Och hej hej på er alla mina söta och underbara läsare. Och naturligtvis, hej på er alla inte fullt så söta och underbara som INTE läser min blogg.

Och ni som läser min blogg varje dag, men inte kan slänga in en kommentar, ni är mindre söta och underbara än dom som inte läser min blogg. Nej jag skojar bara.

 Men för er som inte förstod det så var det en..Hmm..Vad man nu kallar dom. Pik?
Jag vill veta vad ni tycker..

Jag har just kommit ut från en snabb, lagom varm dusch. Underbart! Jag måste bara säga att varma, långa duschar, är överskattade.

Det är väl egentligen kanske lite för sent för att hoppa i duschen. Men vi ska vara i väg så tidigt i morgon, julshopping,  att jag inte orkar stiga upp tidigare än nödvändigt. Redan vid 9 (!) ska vi åka, och då måste jag hinna sminka mig och, eeh, typ leva! 

I dag fick jag mina julkläder. Dom var så mycket finare än jag trodde att dom skulle vara.

Som ni kanske förstår så beställde jag dom innan jag bestämde mig för att inte fira jul. 

En 50-tals inspirerad, gråsilvrig, knälång klänning och lacktights. Skitsnyggt! Jag längtar efter att få ha på mig dom.

Jag fick slänga mig ur sängen i morse, Ha Ha, när mamma ringde vid 2 och sa att om jag vill med till mormor och träffa Oscar ska jag vara uppe nu på direkten. Och sen när jag väl hade orkat mig upp, om vi ändå inte i väg på en bra stund.

Sen åkte vi vidare till coop för att handla till min lillebrors julfika i skolan i morgon. Och sen skulle vi visst leta efter en julklapp till min lilla kusin, Lova.

Haha, en liten lustig sak hände. Vi träffade min fasters gubbe och deras yngsta pojke. Elller deras enda pojke. Jag tror att han är som Lova, 4 år. Men i alla fall, så stod vi och pratade en liten stund. Han höll på att berätta för oss hur ful tomten var och hur fula paket han kom med. Och sen när vi gick i till godisarna och dom gick vidare till kassan hörde man lillisen säga: Vem var det där?

Egentligen var det inte roligt, det är mer tragiskt. Eftersom han är 4år och inte ens känner igen sin kusin och farbrors fru. Det kanske ger er en bild varför jag känner som jag gör mot min pappas sida av släkten..

Men anyway. Jag tror att det börjar bli dags att sova. Som sagt var, så ska jag upp tidigt i morgon. Och jag är ingen morgonmänniska.

God natt alla sötsaker.

Kommentarer


Lätta på hjärtat,

Ditt namn,


Din mejl,


Din blogg,


Dina ord,

‹ Välj en.
Trackback