Everything feels like a mess..

God morgon, god dag, god kväll och god natt. Och hej på er alla söta och underbara. OCh alla inte fullt så söta och underbara.

Först och främst, så tänkte jag bara informera er om att JAG INTE tänker fira jul i år. Ja! Ni hörde rätt! Ni som känner mig, eller ni som har följt min blogg, borde ju veta vid det här laget att jag verkligen inte gillar julen. Så därför ser jag ingen anledning till att behöva fira den heller. Jag vill egentligen bara vara hemma och mysa med mina små älsklingar, Malte och Baloo och kolla Kalle Anka ifred. Så efter några dagars funderingar har jag kommit fram till, just det, jag hoppar över julen i år! Så jag kommer att stanna hemma både på lilla julafton och julafton.

Egentligen har jag ingen vettig förklaring till varför jag hoppar över lilla julafton. För jag gillar ju faktiskt den sidan av släkten. Mammas sida av släkten. Känn er hedrade! Jag gillar inte många människiskor alls. Och jag tror dessutom att dom vill ha oss där. För jag råkar faktiskt veta att mina små kusiner gillar mig. Hyfsat mycket i alla fall. xD Så därför så antar jag att jag skyller på.. TOMTEN! Just det!

Men när vi kommer till julafton och vi egentligen ska åka till farmor så känner jag bara att det finns ingen anledning att åka dit. För dom vill varken ha oss där och vi vill inte åka dit. Jag vill inte ha hennes jäkla julklappar, jag vill inte ha hennes jäkla mat, jag vill inte träffa dom andra! Dom hon har bytt ut våran familj mot! Och att hon dessutom försöker gottgöra allting med julklappar blir alldeles för mycket!

Det kanske låter hemskt av mig att skriva det. Men då ska ni veta att det har varit så här i flera år. Ända sedan min fasters första dotter föddes på min lillebrors födelsedag är det som att vi inte har varit en del av deras fina släkt och vi träffar dom näsan bara en gång per år. Så jag hoppas att ni kan förstå hur jag känner och varför jag känner som jag gör.

Så ja, jag vet inte hur jag ska göra. Everything feels like a mess. Men å andra sidan så kanske man inte ska sjunka till hennes nivå. För hon kanske inte finns kvar så länge och då har man inte gjort någonting alls för att lära känna henne.

I dag, har det inte hänt mycket alls. Jag har legat i sängen största delen av dagen med migrän. Jag känner mig fortfarande yr och trött och jag känner fortfarande av huvudvärken..

Kommentarer
» Carro

Jag hoppas att du ändrar dig och kommer på lilla julafton. Annars får du inga julklappar! :D Nä, skojar bara, Angelica får ta med dina julklappar isåfall, men som sagt, hoppas du ändrar dig! :)

Date&Time:2008-12-17, 12:41:28
» mommo

ja, det är trist att du ska känna så, men de finns ju en anledning till att du gör det! kom till mommo i alla fall! kram

Date&Time:2008-12-17, 18:38:52
» Anonym

Carro: Vi får se hur det blir. Jag har ju som sagt var ingen lust. Men det är ju lite synd att missa När ungarna är finklädda och tomten kommer. Oski älskar ju tomten xD

Date&Time:2008-12-17, 19:53:44
» Natalie

Mommo: Ja det är synd.. Och dessutom för jag dåligt samvete av det...

Date&Time:2008-12-17, 19:54:32


Lätta på hjärtat,

Ditt namn,


Din mejl,


Din blogg,


Dina ord,

‹ Välj en.
Trackback