My Christmas..

Long time, no seen.

Hey Pepole. God jul, i efterskott och gott nytt år.

Hej hej alla söta, rara och underbara människor som läser min blogg. Och vad roligt att så många av er fortfarande kikar in varje dag fast jag har varit frånvarande i nästan en vecka nu.

Och naturligtvis, hej hej på er som bara råkar kika förbi. Hoppas ni lämnar en liten kommentar innan ni drar vidare.

Jag antar att ni har märkt att det har varit ganska så dött här inne. Ett bra tag nu. Jag har inte glömt bort er eller något. Men jag har varken haft lust eller ork till att skriva och då är det ingen ide heller att försöka sig på ett framtvingat inlägg.. För det skulle varken bli roligt för mig att skriva ett sånt inlägg och det skulle inte bli roligt för er att läsa ett sånt inlägg.

Men som sagt var så är jag här nu. Och jag ska försöka få in hela min jul så kortfattat som möjligt. För jag vet att det finns många som inte orkar läsa meterlånga inlägg. Jag är en av dom.

Så här kommer en kort sammanfattning:


Tisdag den 23e, lilla julafton med släkten:
Som sagt var så var jag inte ens säker på om jag skulle, eller ens ville följa med. Men eftersom jag skriver detta så kan ni ju kanske gissa er till att jag följde med.
Min mamma körde en fuling. Hon körde med det gamla vanliga: - Dina syskonbarn förväntar sig och vill att du ska komma. Jag tror att hon börjar känna sig ung och har fått för sig att hon är min syster, där av tror hon att mina kusiner är mina syskonbarn.
Jag tog snällt på mig min nya klänning och provade mina nya tights, som åkte av lika snabbt som dom kom på. Så resten av dagen gick jag omkring med min nya fina klänning och.. Hör och häpna! Mjukisbyxor! Riktigt tjusigt måste jag säga själv.

Det kom en tomte som det var lovat. Yay. Lucky me! Även om det nu var en kvinnlig, spingkig tomte. Men som sagt var, det kom en tomte.
Oscar var stormförtjust. Det var även Alvin och Lova. Efter en stund. När paketen började ramla in. Viggo var för liten för att förstå vem den fula människan var. Och vi andra, ja vi var väl inte lika förtjusta som dom små. Men som tur var, så hade jag inte varit så snäll i år. Så jag fick inga paket av tomten. Men jag fick paket av dom andra i alla fall.
Tack så jättemycket, jag älskar dom! :)
Till er som inte var med så kan jag berätta att jag fick mitt Not For Sale armband, av Alvin, lova Therese och Ante. Sen fick jag ett jättefint halsband med ett glashjärta av Jenny, David och viggo. Av Carro, Jan, Anna, Daniel och Oscar fick jag en supersuperfin t-shirt med tryck på. Specialgjord åt mig xD Moahaha. Och pins. Jag älskar pins. Av mommo och Christer fick jag en klänning, en sjal och ett läppglans. Och av Uffe ett presentkort. (Bilder kommer senare. När jag orkar samla ihop allt i en hög!)


Onsdag den 24e,  julafton:
Julaftonen. Jag fick sova riktigt länge den dagen. Jag tror inte att jag steg upp förren efter 1, halv två. Jag hade dock ingen lust att stiga upp alls. För jag ville verkligen inte åka till fammo och faffa. Anledningarna vet ni nog om vid det här laget. Antar jag.
Heheh, men jag kan, utan att skämmas säga att jag vägrade ta på mig mina finkläder när vi skulle till fammo och faffa. Jag tog på mig något som passade mig mycket bättre, min nya t-shirt och mjukisbyxor. Hehe. Skitsnyggt men inte direkt julkläder. Jag kände att det är ingen ide att göra sig fin, le och låtsas som att man vill vara där, när man inte ens vill det.

Det blev en snabbvisit. Kollade slutet av Kalle Anka, fikade några bullar, irriterade mig på min fasters ungar, öppnade lite julklappar, åt bullar igen och sen började min lillebror tjata om att Malte var tvungen att gå ut så vi måste åka hem. Jovisst! xD

När vi kom hem gick jag upp en sväng och satte mig vid datorn. Ta det lite lugnt ni vet. Det tändes ljus på nedervåningen, och folk hoppade ur sina fnkläder. Till slut blev min kära bror frustrerad och skrek att jag skulle ta och masa mig ner så att han får öppna julklappar. xD


Det var riktigt fina julklappar vi fick i år.


Precis som varje år. Eftersom det var så mycket orkar jag defenitivt inte räkna upp varenda grej...


Orange ipod
Emily the strange väskan
Skivor
Datormus
Böcker
Kläder
Tofflor (Yay! jag behövde nya)
Not For Sale halsband
Klocka
Cupcake halsbandet

Och massa mer..Bilder kommer som sagt var sen. När jag orkar ta foton.


Torsdag den 25e, Juldagen:
Juldagen brukar vi oftast spendera med släkten. Även detta året. Vi var hos mormor. Och såklart när det gäller våran släkt var massa mat inblandat. xD Yummie! Eller hur!
Visst det var ju trevligt och så men jag är inte direkt bundis med julmaten...


Kommentarer


Lätta på hjärtat,

Ditt namn,


Din mejl,


Din blogg,


Dina ord,

‹ Välj en.
Trackback