Lördag den 26 juli 2008, 13.31.

Jag börjar bli lite smått hysterisk. Det är exakt 1 månad kvar tills skolan börjar. Och du kan ju tänka dig hur det är för mig att börja på en skola med över 1000 elever när jag har haft hemundrevisning ända sedan 6:an. Det har bara varit jag och en annan lärare tidigare.Och nu ska jag börja i en klass med 20 elever. Jag tror nog att du förstår att jag håller på att bli galen! Jag vet helt enkelt inte hur jag ska klara av det. Har du varit i min situation? Kan inte du ge mig några tips på hur jag ska klara av att gå dit UTAN att få panik och ångestattacker varje gång!?
När jag har pratat med min psykolog om det här så har vi kommit fram till att jag är "rädd" för mina egna tankar. Visst det kan ju vara logiskt. Jag går väl omkring och tänker på vad som kan hända. Men hur logiskt är det och gå omkring och säga till sig själv: Det händer inte ,det är bara i min fantasi!? Hallå! Man känner ju sig ännu mer galen än man var innan.


Kommentarer


Lätta på hjärtat,

Ditt namn,


Din mejl,


Din blogg,


Dina ord,

‹ Välj en.
Trackback