Inspiration..

Anna om 080912:
Ur en Lisa Ekdahl låt som beskirver det:

"Jag lät mig dras ner, jag vet det är så
Jag gav efter för mörkret, det var enklare så"

Det kanske är lättare att vara där i mörkret, men det är bara tillfälligt. Tillslut kommer det bli för jobbigt och ju längre man låter sig vara där så kommer det vara svårare att ta sig ur.
När man väl lyckas ta sig upp vill man aldrig sjunka ner igen. Då först inser man hur hemskt det varit och hur bra livet kan vara utan det.

Jag fick just denna kommentar av min moster. Och det gav mig verkligen lite inspiration i alla fall. Och självklart kommer vi till Carro i morgon =)


Carro om 080912:
Håller helt med det Anna skriver.
Ibland trivs man bättre i mörkret och det blir nästan som en del utav en. Men det finns något så mycket bättre, det gäller bara att lyckas ta sig upp. Älskar Lisa Ekdahl då hon så lätt sätter ord på allt man känner.

Ett tips:
"Jag känner mig helt lost i min egen värld. Jag har så mycket att säga men vet inte vars jag ska börja. Jag vet inte ens om det finns ord för det.."

Skriv din novell (som du skrev om i ett annat inlägg) utifrån dina tankar. Försök hitta ord och få fram det du vill säga så blir det säkert en rikitgt bra novell.

Det var ett väldigt bra tips om att skriva en novell utifrån mina tankar.. Ska faktiskt testa mig på det..


Kommentarer
» jannica

hoppas du får en bra kväll , göra något roligt ikväll?

Date&Time:2008-09-12, 18:41:17
Bloggadress:http://blondinh.blogg.se/
» jannica

samma för mig vad är det för fel på dig då?

Förkyld ont i halsen och febrig som jag?

Date&Time:2008-09-12, 18:48:26
Bloggadress:http://blondinh.blogg.se/
» jannica

detsamma:D

Date&Time:2008-09-12, 18:50:38
Bloggadress:http://blondinh.blogg.se/


Lätta på hjärtat,

Ditt namn,


Din mejl,


Din blogg,


Dina ord,

‹ Välj en.
Trackback