Den nya kategorin. En ingående förklaring.

Okej. Det här är inte bra. Det här är inte bra alls. Jag kan helt enkelt inte bli av med det här shoppingbegäret. Det enda som finns i mina tankar är: köpa, köpa, köpa.. Köpa!  Jag börjar känna mig som en av dessa kvinnor som jag såg i en dokumentär som gick på tv för inte så länge sen.

En dokumentär om kvinnor som , hemligt, handlar grejer. Dom handlar bara för att få handla. Def. inte för att dom behöver det. Och inte för att dom vill ha det. (eller jo, visst vill dom nog ha det just då) Och inte för att dom ens kommer att ha någon användning av det dom köper. Utan bara för kicken av att köpa saker. Dom hade hemliga gömställen där dom gömmer sina saker för sina familjer. Och det var grejer ÖVERALLT. Staplade efter väggarna. Ända upp till taket. Stora högar över golven. Vissa köpte Barbiedockor. Vissa köpte Theservicer.

Jag vill inte bli en av dessa kvinnor
. Det är ett beroende. Man skulle kanske till och med skulle kunna kalla det en sjukdom. Det är en sjukdom när man direkt blir på bra humör när man väl har fått köpa någonting. När man inte alls är lika grinig som man var fem minuter innan man köpt någonting. När man blir sur bara för att någon tycker att det är helt onödigt att köpa just det man tänkt köpa. När man måste handla upp alla sina pengar varje månad.

Jag har aldrig sett det så här förrut. Jag har aldrig sett det som ett problem. Som ett beroende. Jag har alltid bara tyckt om att köpa nya grejer.

Det är först nu på sista tiden som jag har insett hur allvarligt mitt.. tillstånd är. Mitt beroende. Folk har påpekat mitt shoppingproblem för mig. Många gånger. Men jag har bara viftat bort deras ord.

- Det är väl klart att jag inte har problem med att hålla i pengarna.

- Jag kan spara. Om jag vill. Men jag vill bara inte.

Det första steget i att bli frisk från sitt beroende är att erkänna att man har problem. Jag vet att jag har problem. Jag slösar mer pengar än jag har. Allt är slut när jag väl får pengarna. Jag vet att jag har problem. Jag vill inte veta det. Men jag är medveten om det.

Mwahahah. Jag måste sluta handla.


Kommentarer


Lätta på hjärtat,

Ditt namn,


Din mejl,


Din blogg,


Dina ord,

‹ Välj en.
Trackback