The new year is here..

Gott nytt år på er alla!

Det nya året var här. Jag blir alltid lika deppig, vartenda år, när klockan slår 12 och alla börjar skjuta upp sina raketer. Det känns som att alla har alldeles för stora förhoppningar på nästa år. Men ändå blir det aldrig som man tänkt sig. Aldrig som man ville att det skulle bli.

Och så står man där. Ett år senare, och väntar på att klockan ska slå 12 igen, så att man kan lägga sina förhoppningar på nästa år i stället..


Jag lyckades lura med mig mamma ut en sväng. Trots att jag misslyckades med att sjunga den där Askungen-låten. Hehe. Hon sa att vi skulle åka ut klockan 12 om jag lyckades sjunga hela refrängen till den låten. Utan ett enda fel. Jag misslyckades. Big time! Inte en enda mening lyckades jag få rätt... Men som sagt var: Jag kom ut ändå. Vi åkte ut och kollade lite folk och snyltade på andras raketer...

Det var dock inte så himla mycket att se i år. Det var himla lite raketer, men himla mycket folk. Överallt. Men jag antar att dom sparar sig till nästa år. 2010.
Jisses vad tiden går fort. Det känns som igår 2000talet började. Jag kommer så väl i håg den kvällen. Det är rätt häftigt att man har fått uppleva det.. Det är det inte många som får..

Sen var vi och hämtade hem min lillebror. Min 12 åriga lillebror. Min mamma vaktar honom som en hök! Hon har fått för sig, hehe det kan ju också stämma, att min lillebror och hans kompis kommer att lära sig mycket dumheter från hans kompis 18åriga storebror och hans kompisar....

Och jag svär! Jag trodde inte att min bror var nykter när han kom ut i bilen. Hehe. Han lät konstig. Och han såg konstig ut..


Men tydligen var det julmusten som spökade.


Nu väntar jag på att får hjälp av pappa att flytta över en skiva till min ipod. Sen tror jag att det är dags att lägga sig ner och mysa med mr kudde, med musik i öronen och näsan i en bok.


Tråkigt! Jag vet!


Men ibland kan det vara skönt att vara tråkig.


Kommentarer
» Guldregn

Gott Nytt år!

Missa inte min tävlingsblogg! Just nu kan du vinna en jättesöt klänning ifrån H&M! ALLA får vara med!

Date&Time:2009-01-01, 01:31:09
Bloggadress:http://guldregn.blogg.se/2008/december/vinn-klanni
» Daniel

Ibland måste man få vara tråkig!



Gott nytt år hjärtat!

Date&Time:2009-01-01, 18:13:07
Bloggadress:http://danielfagerholm.webblogg.se/
» Bella

Jag är själv så lite emo man kan bli, jag är typ rädd för emos och punkareXD... Men du lyckades iallfall få mig lite deppig..:S haha du har så rätt!

Date&Time:2009-01-05, 18:03:20
Bloggadress:http://dendarbello.blogg.se/


Lätta på hjärtat,

Ditt namn,


Din mejl,


Din blogg,


Dina ord,

‹ Välj en.
Trackback