June 12 and 13.


No worries, by McFLY.

Hej hej hej hej hej hej. Och god kväll på er alla fantastiska människor. Om det nu finns några sådana.

Jag själv är på inte så där jättebra humör. Det är värdens regnstorm ute och gissa vems hundar det är. Just det. Mina. Så just nu sitter jag här uppe och försöker undvika att gå med hundarna. Jag hoppas att det ska sluta regna innan Malte the tax pinkar på golvet.

I går var jag riktigt deprimerad. Det var studenten här i Kiruna. Kanske på en hel del andra ställen också? Jag var deprimerad för att jag vet att jag aldrig kommer att göra det. Visst jag hade ju såklart kunnat göra det om jag hade velat. Eller jo, men jag vill ju ta studenten. Men bara ta studenten. Jag vill inte gå tre år i skolan innan. Jag är färdig med skolan. För alltid.

Jag var en sväng på stan igår. Skulle bara byta ett par spetstights mot ett annat par tights. (som för den delen var precis lika äckliga som spetstightsen.) Kom dock hem med en hel del andra grejer som jag def. inte hade behövt. Vill inte ens tänka på hur mycket jag slösade..

Klockan tjugor över fyra i går eftermiddag bar det av till Svappis (ca tjugofem till trettio minuter från Kiruna) där Vilmers dop skulle hållas. (som även visade sig vara ett bröllop. men vi kommer dit strax.) Riktigt mysigt måste jag säga. När vi körde omkring på alla småvägar på väg till kyrkan fick jag sån himla lust att flytta dit. Det är precis ett sånt ställe som jag vill bo på. Litet och mysigt. Och framför allt: Inte speciellt mycket folk.

Det första vi såg när vi kom fram till kyrkan var Alvins leende ansikte. " Varför står ni mitt på gatan?! " frågar han så tufft. (vi väntade på moster, morbror och Viggo.) " Akta er för alla bilarna! "

Andreas och Therese överraskade oss alla genom att gifta sig. Dom förlovade sig bara för nån vecka sen. På morsdag om jag inte minns fel.

Det var så otroligt fint. Enkelt och med bara den närmaste släkten närvarande. Therese hade på sig en enkel vit sommarklänning och en enkel bukett. Och Ante hade på sig helt vanliga byxor och en vit kortärmad skjorta. Lova var brudtärna och Alvin var bestman. ;) Jag fick tårar i ögonen.

Efter det så döptes Vilmer. Det var ju därför vi åkte dit. :)

När vi kom hem hade jag sån migrän igen. Somnade vid nio och sovde praktiskt taget hela natten fram till tolv när mamma ringde och väckte mig. Vaknade dock vid tre mitt i natten men var endast upp en sväng och somnade max en timme senare.

Vid ett åkte vi till leklandet med barnen. (Oscar, Alvin, Lova och Linus. Men även Crille och  hans kompis kom dit senare) Dom tyckte naturligtvis det var jätteroligt med bollbad, klätterställningar och allt vad det var.

Vi blev där ett par timmar. Höll inte på att få med och barnen hem. Och värst av alla var Linus. ;)  Har legat hemma och slöat resten av dagen.

Har precis kommit hem efter att ha varit och köpt en STOR påse godis. Tror jag ska gå med hundarna, innan det blir så sent. Sen ska jag nog fortsätta läsa på min bok. Håller fortfarande på med Harry Potter and the prisoner of Azkaban.

Kommentarer
» mommo

tror väl fasen att du fick migrän, efter deras överraskning!

Date&Time:2009-06-14, 09:31:06
» Emma Nathalie

mommo, ja precis! Dumma Andreas och Therese. Ska gå och gifta sig mitt i allt! Nejdå. Jag får alltid migrän när jag åker bil så där långt. Det var ett himla fint bröllop. Och dop.

Date&Time:2009-06-14, 14:29:05


Lätta på hjärtat,

Ditt namn,


Din mejl,


Din blogg,


Dina ord,

‹ Välj en.
Trackback