June 26.

Good evening, sunbeams.

Hoppas ni alla Kiruneser* har det supertrevligt på festivalen. Jag är antagligen den enda i hela stan som inte vistats på festivalområdet. Och jag måste säga att jag nu börjar ångra mig, BIG TIME, att jag valde att inte gå på festivalen i år. Hur jag kunde få för mig något sånt har jag ingen aning om.

Men samtidigt måste jag säga att jag är jäkligt glad att jag valde att inte gå. Vet fasiken inte hur jag skulle överleva en hel kväll på festivalen i den här värmen. För värmen är... VIDRIG! Det finns inget annat ord för att beskriva det.

Takida har förmodligen dragit igång nu. Sitter här ensam och tycker synd om mig själv. Jag känner att jag verkligen hade velat se dom. Försöker lyssna om jag hör något. Men jag antar att vi bor alldeles för långt bort från festivalområdet.

Dagen har varit kort idag. Fast ändå har den kännts så lång. Vaknade någon gång efter tre i "morse". Fattar inte hur jag har kunnat sova så länge. Måste vara värmen som får alla ur form. Var vaken länge i natt. Somnade nog nån gång efter 6 i morse. Än en gång: Jag skyller på värmen!

Hann endast duscha snabbt och göra mig anständig innan mamma kom och hämtade mig. Hon skulle köra moster, moster och mosters pojkvän någonstans. Och jag ville åka till mormor och träffa Viggo the monkey boy och Oski poski en sväng. Dom ska sova där medans deras föräldrar går på festívalen. Har jag sagt att jag också vill gå?


Innan vi åkte hemåt gick vi in en sväng på statoil. När vi stod i kassan med vårat godis (och Linus kyckling macka) stod den en kille framför oss. (som för övrigt var riktigt snygg. And he knew it!) När det blev hans tur sa han så fräckt:

Michael Jackson. Är han död?

Den stackars killen som stod i kassan visste inte riktigt vad han skulle säga.

Jo, det tror jag nog.

Okej. Sverige kartor, har ni såna?


Och jag som inte alls kan hålla mig från skratt när någon säger såna korkade saker började skratta rakt ut så att jag tappade min lillebrors kinderägg i golvet.

Nu har jag precis kommit hem. Ligger framför fläkten och luftar mig samtidigt som jag småkollar tv. My name is  Earl. Det blev ingen film i gårkväll så jag funderar på om jag ska kika den filmen idag eller om jag ska fortsätta läsa på min bok. Håller fortfarande på med Harry Potter and the goblet of fire.

*Kirunas invånare.

Kommentarer


Lätta på hjärtat,

Ditt namn,


Din mejl,


Din blogg,


Dina ord,

‹ Välj en.
Trackback