Solstice eller Midsommar?

Jag har hållt på fram och tillbaka och försökt bestämma mig för vilken film jag ska se. Jag vet att jag vill se en film men jag känner inte för att se någon av flmerna som vi har. Egentligen vill jag ju se Twilight..
Men till slut bestämmer jag mig för Solstice. Mest för att Hilary Burton, från One Tree Hill är med i den. Men egentligen är det en sån här film som jag älskar. Jag älskar att sitta gömd under täcket och vara livrädd för att något ska krypa fram under sängen.
Så jag tar med mig min Malte bejbis, tar min påse med nötter, kryper ner under täcket och trycker på play.

Efter ett par minuter, när en speciell sak i filmen händer, kommer jag på att jag har antagligen sett denna filmen. Eller i alla fall den Danska versionen.

Jag tar med mig min Malte ner igen frågar mamma rakt ut om den handlar om det jag tror att den handlar om och frågar henne om den slutar så jag tror att den slutar. Jovisst är det den filmen alltid!

Lite synd. För det verkar vara kopierat rakt av från den Danska versionen. Men det var en bra film, den Danska versionen i alla fall, den andra har jag inte sett klart ännu... Så jag ska lägga mig ner och kolla klart den. Jag har bara hunnit med 30 minuter...  Men i vilket fall som helst så rekommenderar jag den. Vilken version som helst...


Bilden “http://cdon.se/media-dynamic/images/product/002/025/2025916.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

Några månader efter att Megans syster begått självmord åker hon med sina vänner till familjens sommarhus för att fira sommarsolståndet. Men skräckvisioner stör friden och Megan börjar ana att systerns död inte var självförvållad …

Midsommar (med Tuva Novotny och Per Oscarsson) * KÖP-NU-PRIS

Ett gäng danska ungdomar ska fira midsommar i Sverige, men vistelsen kantas av obehagliga händelser. Fruktan växer sig starkare och starkare bland de fem vännerna som långsamt dras mot en oundviklig konfrontation med varandra. En sak är säker - det blir inte den midsommar som de hade planerat...

Kommentarer
» jayne

Hej på dej

Den danska versionen har jag också sett.. bra.

Vad fint du julpyntat!!! Var inne hos mammsen och såg att du hjälpt henne också... jättefint.

Ha en trevlig helg nu!!!

Date&Time:2008-12-12, 06:31:49
Bloggadress:http://jayne.blogg.se/
» Mariam

Vad fin din blogg blev!

Godmorgon föresten :D

Date&Time:2008-12-12, 12:40:47
Bloggadress:http://misswicked.blogg.se/
» Natalie

Mariam! Din blogg går inte att kommentera! =/

Date&Time:2008-12-12, 16:18:32
Bloggadress:http://lonelydarling.blogg.se/


Lätta på hjärtat,

Ditt namn,


Din mejl,


Din blogg,


Dina ord,

‹ Välj en.
Trackback