Once upon a time..

På tal om..Ingenting alls (!) så var jag och mamma en sväng på Team sportia på jakt efter ett par badbyxor till min lillebror. Samma lillebror som har börjat dra med sig brudar hem! Samma lillebror som sover över hos "sina" brudar. Samma lillebror som inte kan köpa sig ett par badbyxor själv! (Dagens ungdommar är så förslöade, tänker hon samtidigt som hon lägger sig bekvämt tillrätta i sängen!) Men i vilket fall som helst så träffade vi en av "hans" brudar där tillsammans med mamma och bror! Och då vänder sig min mamma till mig och viskar: «Där var den där (Vi kan kalla honom) "Jimmy" !« «Ja« Svarar jag. «Jag såg det!« Så egentligen har det med min lillebrors bruds storebror att göra. Jag ska berätta en liten historia för er.

Det var en gång för länge länge sen,
en söt liten flicka med blont hår och bruna ögon.
Den här historien utspelar sig i en vinterstad
någonstans i nordligaste Sverige.
Jag tror den staden kallas Kiruna.
Det var en kall vintermorgon,
den söta lilla tjejen är med sina två kompisar.
Den ena var en tjej och den andra var en kille.
Och dom här tre barnen hade bestämt sig
för att gå och handla. På coop, som
då hette Obs Interiör. (Men det har egentligen
inte med saken att göra.) Men i alla fall, så
skulle den lilla flickans ena kompis gå hem och
äta. Men det slutade med att hon blev inne resten av dagen.
Och då var det bara den lilla flickan och
hennes killkompis kvar. Och eftersom den andra flickan
fick vara inne så bestämde sig flickan och pojken att
ändå gå och handla på coop. Så dom började gå.
Först gick dom efter vägkanten men sen kom dom in
på en gång väg. Och där. Där träffade den lilla flickan och
hennes vän en gubbe. Och den gubben, han undrade vad
två små barn som flickan och pojken, gjorde ända där.
Och då sa dom stolt att dom ska gå och handla på coop.
Men det tyckte inte den vänliga gubben var
en bra ide. Så han tvingade den lilla flickan och pojken
att berätta vars dom bor.
Och motvilligt berättade dom. Och den rara gubben följde
med flickan och pojken hem. Flickan fick mycket skäll
från sina föräldrar. Och det slutade med att hon inte fick lämna gården
på en hel vecka!


Ni kanske redan har förstått vars det är jag vill komma med detta. Men i alla fall, så var den lilla flickan jag. Och den lilla pojken "Jimmy". Och det, sötbollar, har jag fått äta upp nu i flera år. Varenda gång min brors brud kommer på tal så kommer dom alltid in på den där dagen! Och jag tycker ju faktiskt inte att det är speciellt kul nå mer. Det börjar bli så uttjatat! Och av någon konstig anledning, har min kära mor oh bror fått för sig att jag är "kåt" på honom! Tralalalala! Är det någon som har "Jimmys" nummer eller msn? ^^

Kommentarer


Lätta på hjärtat,

Ditt namn,


Din mejl,


Din blogg,


Dina ord,

‹ Välj en.
Trackback