Ren, isande skräck!

The Blair Witch Project. En av tidernas, förmodligen, bästa rysare, Jag såg den filmen för första gången när jag var ca 9 år. Den hade precis kommit ut, och trots att det var 15års gräns, lyckades jag övertala mamma att jag skulle få se den. Hon gick med på det för att hon trodde att den inte skulle vara så läskig som den verkade. Den var värre än jag någonsin skulle kunna förvänta mig. Och jag blir aldrig rädd! Större delen av filmen satt jag gömd under en filt och med en kudde framför ögonen. Och när det var dags att sova, ja jag sovde inte ensam. Jag fick tränga mig in mellan mammsen och pappsen.. För han vågade inte sova ensam på soffan.

Det är först nu som jag vågar mig på att se den igen. Med sällskap av min Malte bejb.



Tre studenter bestämmer sig för att göra en dokumentär om The Blair Witch och beger sig ut i skogen för att hitta den legend som alla talat om i så många generationer. Med en DAT-bandspelare och en enkel videokamera spelar de in varje steg, varje ord och allt de hör runt omkring. Men plötsligt försvinner de alla spårlöst, ingen i trakten vet vart.

Ett år senare hittar man deras väska med all film. Denna film bygger på dessa inspelningar. Denna film har av många kritiker kallats den mest skrämmande film som någonsin gjorts. På rekordtid blev den kultfilmen med stort K och spelade in miljontals dollar, trots sin låga inspelningsbudget. För att skapa den nödvändiga trovärdigheten kring historien spelar de tre huvudpersonerna, Heather Donahue, Joshua Leonard och Michael William sig själva i denna kontroversiella och nyskapande rysare, som tog hela filmvärlden med storm.

Texten är lånad från cdon, bilderna har jag googlat fram.


Kommentarer


Lätta på hjärtat,

Ditt namn,


Din mejl,


Din blogg,


Dina ord,

‹ Välj en.
Trackback