Twilight..


Twilight är en film som jag verkligen gillar. Man skulle kanske till och med kunna använda sig av ordet: Älskar. Och vad är det som gör just denna filmen så speciell? Den har allting! Jag gillar verkligen allting med denna filmen. Handlingen, skådespelarna, humorn, och det viktigaste av allt: Musiken! Och dessutom är den så där perfekt pinsam och orealistisk.

Jag var visserligen lite skeptiskt första gången jag skulle se den. Eftersom filmen är en filmatisering av en bok som jag läst, utan att överdriva, ungefär 10 gånger. En bok som jag älskar, och kan läsa hur många gånger utan att bli less på den. Och det skulle vara riktigt synd om dom förstörde en sån bra bok med en urusel filmatisering, Men tro det eller ej, jag vart inte det minsta besviken. Dom har nästan inte ändrat på någonting. Och dessutom är den nästan lika bra som boken.

Filmen handlar om den unga tjejen Isabella Swan, som flyttar från soliga Phoenix, Arizona till den lilla regniga och tråkiga staden Forks i Washington. När hon träffar den gåtfulle, kaxiga och sjukligt snygga Edward Cullen, en 100årig, 17 årig vampyr vet hon direkt att han döljer någonting. Och eftersom han inte tänker berätta någonting för henne bestämmer hon sig för att själv ta reda på vad det är han döjler. Det dröjer inte länge innan hon kommit fram till sanningen, som visar sig vara mer skrämmande och farligare än hon kunnat föreställa sig. Snart har hon en galen vampyr efter sig som har bestämt sig för att äta henne till middag...

Nu fick jag alldeles nyss ett sms av min kära mor som skriver att Edward Cullen är hennes. So girls, play nice!

Kommentarer


Lätta på hjärtat,

Ditt namn,


Din mejl,


Din blogg,


Dina ord,

‹ Välj en.
Trackback