En perfekt dag!

Jag har gått och längtat efter en hel dag hemmifrån. Och i dag skulle vara den dagen. Men inget blir någonsin som man vill att det ska bli. Lita på mig! Jag vet! Jag har erfarenhet av det. Det är så mitt liv har sett ut dom senaste 17 och ett halv år.

Vi skulle och handla med min mormor idag. Och precis innan vi skulle åka kommer LINUS hem och är hysterisk. Och vad är det som har hänt? Jo, han har tappat sin mobil. Men det är inte det som är problemet. Problemet är att ingen hjälper honom att leta efter den. Så mamma tvingar iväg pappa och Linus till hans kompis för att leta efter den. OCh vars hittar dom den? Jo han hade inte tappat den utan han hade glömt den inne hos sin kompis. Vi åker och säger att om det är något så får pappa åka hem från träningen för vi förtjänar en hel dag utanför dörrarna.
Först skulle vi åka och handla med mormor sen skulle vi till henne och fika.Handlingen var inga problem det var sen när vi skulle betala som något hände. Vi betalade med såna här bonuscheckar som man får hem av sina cooppoäng, (tror jag.) Och i alla fall så lämnade hon fram fyra men fick bara bonus för tre av dom. Jo det var nått fel med kassan och dom skulle kalla in nå såna här som fixar det. Vi fick stå där i minst 20 minuter innan vi fick pengar i stället för checken som dom "snodde".
Jag kommer på att vi inte fick iväg våra brev idag, fast det var viktigt att få iväg dom.
Vi åker vidare till mormor, tar av och ytterkläderna och sätter oss ner för att börja fika. Och det är då telefonen ringer! LINUS! Han är helt hysterisk i luren. Det hörs ända ut till hela lägenheten. Vad är det nu då? Jo han har ramlat ner från studsmattan och det blöder jättemycket. Så det var bara att sätta sig i bilen igen och se den där perfekta dagen försvinna runt hörnet.

En sån lyckad dag! Jag bara längtar efter att göra om det.

Tillägg: Oj , jag glömde att säga tt det inte år någon fara med lillebror. Det var verkligen inte så farligt som ha sa att det var.Jag tror att han blev lite rädd.

Kommentarer
» Carro

Oj, skadade han sig allvarligt? Hoppas inte...

Date&Time:2008-08-21, 17:29:59
» Talia (svar till carro)

Nej som tur var så skadade han sig inte.. Det vart lite skrapsår och lite blod. Han vart nog mest rädd!

Date&Time:2008-08-21, 17:42:44
Bloggadress:http://lonelydarling.blogg.se/


Lätta på hjärtat,

Ditt namn,


Din mejl,


Din blogg,


Dina ord,

‹ Välj en.
Trackback