Hemma!!

Hej alla!

Jag är äntligen hemma i Sverige & Kiruna igen. Jag har haft en helt underbar vecka. London är en helt underbar stad. Men ändå kunde jag inte hjälpa att längta hem lite grann. Men nu när jag väl är hemma så längtar jag tillbaka till England igen. När tar vi nästa resa dit?


Måndag den 27 juli:
Åkte med klockan fem tåget till Luleå, för att spendera natten hos några bekanta. Var framme nån gång vid nio. Pratade bort hela kvällen. Kom inte i säng förren vid ett. Kunde inte somna förren efter nån timme.

Tisdag den 28 juli:
Klev upp nån gång vid fyra. Var tvungen att vara på flygplatsen vid fem för att hinna med flyget till Stockholm klockan sex. Spenderade ett par timmar på Arlanda med att gå omkring och kika lite. Fikade innan vi checkade in och taxfree shoppade. Planet från Stockholm till London gick tio över elva och var framme vis ett, Engelsk tid. Utsikten från planet var otroligt. Vi flög lågt över hela London innan vi landade. Tog ca en timme innan vi kom oss ut från Heathrow flygplats och då skulle vi hitta till tunnelbanan. Vi gick vilse ett par gånger innan vi hittade rätt. Var framme vid hotellet vid tre. Checkade in på hotellet och vilade en stund innan vi gick ut på Londons gator. Kände mig smått förvirrad. Hade ingen aning om hur allting funkade där. Det är inte som hemma i Kiruna. Folk stannar inte bara för att man springer över vägen.

Onsdag den 29 juli:
Klockan ringde nån gång efter sex. Var tvungen att orka mig upp för att hinna duscha, fixa till mig och äta frukost innan vi tog tunnelbanan upp till Baker street för att möta Carro. Strosade runt i affärerna innan vi fikade lite till. Vi hade bokat in oss på Madame Tussads klockan halv tio. Det var trevligt. Mycket trevligare än förväntat. En del av vaxdockorna såg så himla verkliga ut att man knappt vågade gå nära dom i fall att dom skulle röra på sig.
Åkte sedan vidare med tunnelbanan till Harrods. Det var himla vackert där. Riktigt lycksigt. Köpte dock inte mycket. För det första var allt så sjukligt dyrt, och jag tänker inte lägga ut såna summor bara för att det är från Harrods. Sen orkade jag ínte ens kolla. Vi sprang omkring på första våningen och hade ingen aning om var vi var. Vi hittade knappt ut när vi väl bestämde oss för att åka vidare..
Efter det tog vi tunnelbanan bort till Regent street för at gå på Hamleys. När vi kom fram så spöregnade det, vilken tur att jag var så smart att jag packade med mig paraplyet på morgonen. ;P I en leksaks affär med fem våningar tycker man ju att man borde hitta mycket. Men det var svårt nog att hitta presenter åt alla småbarnen.

Torsdag den 30 juli:
Ägnade hela dagen åt att shoppa. Strosade mest omkring på oxford street. Hittade inte mycket alls där heller. Vet inte om det var jag som var snål eller om det inte finns mycket shopping alls i London. Köpte i alla fall en Twilight bok som höll på att bli strimlad i rulltrappan när påsen gick sönder i botten.

Fredag den 31 juli:
Åkte runt och lämnade tillbaka lite saker som vi ångrade att vi köpte (och sprang in en andra gång på Hamleys) innan vi tog tunnelbanan ner till Westminister. Hoppade av precis brevid House of parliament och Big ben, med utsikt över Themsen, Londons alla broar och The London Eye. Det var vackrare än jag någonsin kunnat ana. Och mamma undrar varför jag är så imponerad över det.. Tog en sakta promenad över bron. Bestämde oss för att gå på London Aquarium innan vi gick vidare för att åka London Eye. Jag vart himla imponerad över alla hajarna som dom hade. Alla var över 1 meter lång.
Fick stå i kö i 40 minuter innan vi fick hoppa i en av vagnarna i London eye. Det var underbart väder och helt perfekt att åka en tur i det enorma hjulet. Utsikten var helt FANTASTISK!

Lördag  den 1 augusti:
Ägnade även hela denna dagen åt att springa omkring i affärer. Köpte en hel del presenter.

Söndag den 2 augusti:
Sista dagen i London. Hade planerat att ta tunnelbanan till Tower hill för att se på Towern och Tower bridge, sen kanske åka vidare till Buckingham Palace. Men när vi kom fram till Bond Street för att byta linje så upptäckte vi att alla linjer uton Piccadilly line var stängda. Så vi kom ingenstans. Vart så besviken att vi gick tillbaka till hotellrummet innan vi sprang  ut för att köpa dom sista presenterna.

Måndag den 3 augusti:
Steg upp tjugo över tre för att åka till Heathrow flygplats. Klockan fyra hämtade taxin oss för att köra oss till Terminal tre. Flyget gick inte förren fem i sju, men vi tänkte att det var lika bra att vara där i tid om det visar sig vara lika svårt att hitta in som att hitta ut. Vilket var en bra ide, då vi nästan missade flyget när vi sprang till fel gate. Vi sprang omkring och letade efter gate 41, som inte ens existerar. Vi skulle vara på gate 9. Vi vart försenad till Arlanda så vi fick springa direkt till våran gate (som i arlanda var 41) och hann inte fika eller någonting. Flyget till Luleå gick tio över tolv, var framme nån gång efter ett. Och då åkte vi direkt till tågstationen för att äta lunch och vänta på fem tåget. Vi var hemma vid nio kanske.

Nu ska jag minsann gå ner och äta lite ehm frukost.

Ha det bra tills nästa gång.


Kommentarer
» Sanna

Vad roligt att vara i London, har alltid velat åka dit! Men jag är sååå kass på engelska..



Hm jag vet inte, jag gillar alla HP böcker så svårt att säga en som favorit ;d sj?

Date&Time:2009-08-05, 22:30:31
Bloggadress:http://emmotsanna.blogg.se/


Lätta på hjärtat,

Ditt namn,


Din mejl,


Din blogg,


Dina ord,

‹ Välj en.
Trackback