Hon kan inte ta hand om sig själv, skriv in henne på psyket!

Den där jäkla helvetes kärringen (då menar jag ju såklart min mamma, vem annars?) har fått för sig någonting igen. Hon har bestämt sig för att göra ALLTING för att jävlas med mig! Hon får mig att känna mig värdelös, dum i huvet och okapabel att tänka själv! Och jag har bara lust att gråta och skrika rakt ut!

Hon har fått för sig att hon är bättre än alla andra, precis som en viss person (Ärtiginnan) som hon går och stör sig på hela tiden! Men vad får henne att tro att hon är så mycket annorlunda än den andra? Och sen går hon runt och får alla att tro att det är HENNE det är synd om! Och får alla att tro att hon är en fantastisk mamma och en underbar person!

Och vad har hon gjort denna gången kan man ju då undra?

Vi tar det från början!

Hon var på ett möte med skolan och psykologer och allt vad det nu var igår. Det är just av den här anledningen jag inte tycker om att hon går på dom där jäkla möterna själv, hon för för sig en jäkla massa saker! Och dessutom kokar dom ihop en massa jäkla skit bakom min rygg! Dom skulle prata om min praktikplats och lite annat.
 
Eftersom jag har fobi för människor så kan jag ju inte direkt gå i skolan. Vilket har slutat med att jag inte har gått i skolan på flera år. Jag hoppade av redan i 6an. Men i vilet fall som helst så för att få pengar och så så måste jag ha en praktikplats. Vilket är helt okej med mig.

Men sen kom det på tal att jag skulle flytta iväg och gå skola någon annanstans eftersom jag känner så många här i kiruna. Och jag vill börja om på nytt. Där ingen känner mig.

Men jag hade redan bestämt mig för att jag ska börja jobba i stället. Och kunna flytta hemifrån så fort som möjligt för jag pallar inte med detta längre. Men det tyckte inte HON var någon bra ide! Trots att jag kan få jobb genom psykologerna eller vad fasiken det nu var..

- Man kan inte flytta hemifrån om man inte kan ta hand om sig själv. Tills du fyller 21 år har vi ansvaret över dig! Och då ska du inte flytta hemifrån om jag inte säger de!
- Du kan inte flytta hemifrån för du kan inte ta hand om dina pengar! Du behöver någon som tar hand om dina pengar!
- Du kan inte ta hand om dig själv vi skriver in dig på psyket! (okej det sa hon ju faktiskt inte men det skulle inte förvåna mig om hon faktiskt skulle göra något sånt bara för att få sista ordet! Glöm inte att jag känner henne!)

Och poängen är ju faktiskt att hon har hållt på så här i flera år! Jag fick inte börja övningsköra när jag fyllde 16, för jag är inte mogen för det! Jag kan inte göra det och det för jag är inte mogen för det!

JÄVLA HELVETES KÄRRING!

Jag kan ta hand om mig själv 100 gånger bättre än hon kan! Poängen är ju också, att varför jag vill flytta hemifrån så fort jag kan är att jag inte pallar med allt detta. Jag orkar inte bo i detta huset längre. Jag har ju som sagt var varit på väg länge nu! Men det enda hon ser det som är bortskämdhet och omogenhet! Men det har inget med saken att göra! Jag är dödsless på allting! Jag orkar inte med dessa bråken längre, och ni som känner oss borde väl veta hur mina syskon är! Det finns inte en lugn stund i detta huset. JAG ORKAR INTE MER! Men snart är jag 18 år! Då kan jag se till att hon inte har någonting med mitt liv att göra längre! Hon får inte ha kontakt med mina läkare längre. Hon får ingenting! Och jag ska se till att dom skaffar mig ett jobb eller att jag flyttar och pluggar. Men långt ifrån detta huset ska jag i alla fall!

Det kanske låter riktigt elakt, jag vet! Men jag hatar faktiskt inte min familj eller så, det är bara det att jag redan nu mår så fruktansvärt dåligt att jag inte orkar med någonting av detta! Jag tycker inte synd om mig själv, jag vet bara vad jag mår bäst av! Och det är inte detta!


Kommentarer


Lätta på hjärtat,

Ditt namn,


Din mejl,


Din blogg,


Dina ord,

‹ Välj en.
Trackback