From London.

Hello from England and London!

Har precis kommit tillbaka till hotellrummet efter att ha varit ut i regnet för att hämta pizza från en närliggande restaurang. Tänkte bara skriva en liten uppdatering innan jag, förhoppningsvis, svarar på era kommentarer. Tänkte också kika om jag lyckas få in en bild eller två från Madame Tussad´s som vi var på idag. Annars får ni tyvärr vänta tills jag kommer hem och låter pappsen ladda upp dom.

Vi landade i London någon gång före 1, på förmiddan. Engelsk tid. Alltså var klockan vid 2 hemma hos er. Men vi var inte på hotellet förren efter 3. För så smart som vi är lyckades vi tappa bort oss själva bland alla tunnebaneterminaler. Vi lämnade väskorna, slappade en stund för att sedan ge oss ut i vackraste London. Det var soligt i går, vet inte vad jag ska säga om vädret idag. Det har regnat större delen av dagen. Köpte dock inget igår, kände mig trött efter resan och mina fötter gjorde ont så jag orkade inte ens kolla spec. mycket.

Klev upp tidigt i morse. Före 6 tror jag. Ville hinna duscha och äta frukost innan vi mötte upp Carro och R på Baker street för att gå på Madame Tussad´s. Det var riktigt trevligt måste jag säga. Trevligare än förväntat. Vem kunde trp att ett pr vaxdockor skulle vara så roligt att titta på.

Åkte vidare till Harrods efter det. Vart riktigt besviken. Har hört så mycket bra om det och när vi kom dit så var det det rörigaste jag någonsin sett. Irrade omkring på första våningen som en yr höna. Köpte endast ett par choklader.

Åkte tillbaka till hotellet för att vila lite och lämna påsarna. Hade så ont i fötterna. Och benen. Och ryggen. Och axlarna. Och... ja ni förstår.

Tog tunnelbanan ner till Regent street för att gå en sväng på Hamleys. Presentjakt. Hittade dock inte mycket där. Bara ett par små presenter till lillebror.

När jag la mig på sängen efter det var jag helt slut och ville inte alls stiga upp. Men inte fick jag ligga kvar. Nej. Istället skulle vi gå ända ner till Holborn tunnebane-terminalen för att handla plastbestick i affären mitt emot.

Nu ligger jag skönt i sängen slappar efter den sena middagen.

Förresten hittade jag en skitsnygg klänning där borta vid Hamleys.

I morgon vet jag inte vad vi ska hitta på. Är sugen på att åka ner till Themsen och kika på Westminister abbey, house of parliament, big ben och åka London eye, medans mamma vill gå på Oxford street hela dagen lång, Vi får väl se hur det blir.

Nu måste jag lämna över laptoppen till mammsen. Hon börjar bli otålig.


Kommentarer
» mommo

förstår att ni får ont i benen, som ni kutar;)

Date&Time:2009-07-30, 08:49:13
» Emma Nathalie

mommo, ja haha jag fattar inte hur jag har orkat. har sprungit mer den senaste veckan än jag gjort på 18 år!

Date&Time:2009-08-05, 14:12:00


Lätta på hjärtat,

Ditt namn,


Din mejl,


Din blogg,


Dina ord,

‹ Välj en.
Trackback